CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday 8 May 2011

selamat hari ummi dan selamat hari lahir fikriyah

assalamualaikum wbt


first skali cik oren nak pnjatkan setinggi2 kesyukuran kpada ALLAH kerna bg lg pluang cik oren bernafas kat bumiNYA ini..


memandngkan hari ini ialah hari ibu, btol ke hari ini hari ibu?? entah cik oren pon tak pasti hari yang tepat bg hari ibu hari ape.yang cik oren tau ialah hari-hari ialah hari ibu. sbb cik oren da wish kat ummi cik oren pada 6 hb mei lagi taw..hehehe,tak tau la cik oren tercepat atau terlambat..


8 fakta mengenai ummi cik oren ialah :-


1) ummi kawin ngn abah sewaktu dy brumur 20 thun pada 11.1.1990. dan pada 11.12.90 aku dilahirkan..muahhhha,muda2 da kawin n dapat anak..aku??????

2) ummi tlh melahirkan 10 org ank + 1 org gugur tp tiap kali g mane2 mst org tgur ummi baru anak sorg ke??means ummiku sgt cantik,awet muda dan menawan sgt2 

3) ummi sntiasa bgun awal pgi tuk siapkn srapan,bt keje umah d tdo pling awal pkol11. ummi bt keje 1 hari d hanya berehat 5 mint ketika solat,,jrg sgt nak nmpk ummi tdo siang hri.aku??? ade mse je ak tdo..haha.d sbb tu jgk ummi sllu nmpak muda,tu rhsianye yer.bgun pg,mndi pg.

4) ummi masak bez gler,tak pnah tak btmbh kalo mkn msakan ummi. rhsianye sbb nenek sblh ummi mahupun abah keduanye adelah tukang masak ok.ade restaurant ag. no wonder ummi pandai masak.tp aku??cucu kpade tukang msak..pandai masakkkkkkkk megi je,haha

5) ummi selalu n suke pakai jubah.ummi leh dikategori wanita solehah d mnjage aurat. alhamdulillah ble ummi cmni,abah senang ati.hehehe

6) ummi sensitif orgnyer dan kalo nk ckp pape kena terang2 nnt umi pk tlajak jauh.,pening nk xplain sat agi.hehe.tp ni bukn umi jer,.the fact is almost women like dat. pk jauh sgt @ pk bukan2.hehe

7) umi seorg gadis kampung byase, mmpunyai sijil pelajaran y bagus ttpi kerana mse tu ummi tak terdedah sptmne gadis2 dibandar y pg mncri keje umi hnye bsedia untuk dikahwinkn sje.hasilnye umi jd surirumh tgga spenuh mse.alhamdulillah wlupon ummi x bkerjya spt wanita len tapi ak bgga sbb kalo ummi keje ummi tak leh didik aku d adik2 smpai tahap ni. aku engt ag waktu aku dpt result spm smue org kat kwsn perumahn umah ak tnye d ummi bgga sebut result ak.ummi x henti2 snyum. bkn nk puji dri sdri tp alhamdulillah aku da bt 1 bende y ummi bggakn ngn aku. tp tu x mmpu ag nk bls jasa ummi.

8) ummi skrg mgidap tirod . y pasti ummi x chat sgt. ummi x blh penat,ummi kena mkn sllu tp ummi x gemuk2 sdgkn mkn byk,malah umi semakin kurus,,cian ummi,ummi kna mkn ubat sllu. walaupon skit tu bkn tmasuk skit2 kronik namun sbg ank ak ttp risau .aku harap sape2 y tbce entry ni doakn kesihatan ummi. smoga ummi chat d ceria2 sllu. 

act byk ag nak describe sal umi tp tu je kot bt mse ni..y penting umi tetap tercantik, terbaek, solehah bagi kak long. ummi ibu terbaek didunia nih...


umie d adik sy cntik kn,,umi kak long sayang ummi..

ummi kak long nak nanges,kak long tga sdih sbnrnye, kak long nk blik umah,kak long rindu sgt2

baiklah tu pasal ummi. ni pasal sahabat sy.
dy lahir hari ini 8 mei. 

sy merancang, ALLAH merancang tapi sebaik2 perancangan dr ALLAH.
ALLAH lbih mgetahui mkna tersirat d tersurat dlm segala hal.akak,tuhan je tahu kesedihan sy sbb tak sambut bufday akak. sy da merancang. sy da berangan untuk mlm ni dan sy jgk da bgtau kwn2 kte..
sdih dan terkilan.takpe la,bia saya simpan sume ni. sy buat smue ni sbb ketika ni sy x mmpu nak selindungkn wajah bruk sy akibat menangis 1 hari. ape la salah saya arini kak, sy pon tak tahu. 
saya tak makan pape pon hri ini, selera saya btol2 mati untuk hari ini wlupon sy sdg kelaparan d kepeningn d mungkin sekejap lgi kena mkn ubt gastrik.tp untuk hri ni sy btol2 tak kuat. 
maafkn sy teman2. akk,sy gembira ble korang sume pg celebrate same2..seronok ble tgok kwn2 bhagia

smoga mlm ini menjadi mlm indah buat akak, 
semoga akk mendapat kejayaan didunia akhirat
semoga menjadi mujahidah y istiqamah
semoga tinta pena akak mnjdi wadah dakwah bt akk
semoga akk mendapat suami soleh dan zuriat soleh solehah

create your own banner at mybannermaker.com!

selamat menyambut hari lahir sahabatku nurul fikriyah.




2 comments:

myhatiku said...

cik oren homesick nampaknye..saba ea..:)

mia az-zahra ( mazs ) said...

hehe...sbr la ni..